لوله گالوانیزه

آشنایی با لوله گالوانیزه

در صنعت آهن روی فلزاتی که در برابر خوردگی آسیب پذیر هستند روکشی از فلز روی می گذارند که برای محافظت از فلز در برابر خوردگی و آسیب پذیری به این فرآیند گالوانیزه شدن و لوله ای که این فرآیند روی آن انجام می شود. ، به آن لوله گالوانیزه می گویند.

لوله گالوانیزه

پوشش قرار گرفته در فرآیند گالوانیزه از لایه ای از فلز روی و ترکیب آن با آهن تشکیل شده است. لوله گالوانیزه در بازار بیشتر به لوله آهنی سفید معروف است و در نامگذاری این دو نوع لوله تفاوتی وجود ندارد.

جنس این لوله ها فولاد نرم است و برای ساخت آنها ورق فولادی را با فشار از داخل قالب عبور داده و سپس درزهای موجود را به هم جوش می دهند تا فاصله و درز لوله ها از بین برود. در مرحله بعد برای جلوگیری از زنگ زدگی لوله ها را در ظرف گالوانیزه می پوشانند. این نوع لوله ها حساسیت بیشتری به اسید دارند و هر نوع اسیدی که برای چدن مضر باشد برای لوله های فولادی گالوانیزه نیز مضر خواهد بود. این لوله ها مشکل آب ندارند و قرار گرفتن در مجاورت آب باعث سخت شدن آنها می شود.

لوله فولادی گالوانیزه سرد

به لوله هایی گفته می شود که در دمای کمتری آبکاری می شوند و پوششی مانند روی روی لوله قرار می گیرد. عمر مفید لوله گالوانیزه سرد زیر خاک حداکثر بین 3 تا 4 سال و در خاک یک مکان مرطوب مثلاً در صورت نصب و استفاده به عنوان لوله گلخانه ها 5 سال است. اکثر.

لوله فولادی گالوانیزه سرد در مکانی خشک و اگر روی زمین باشد که در آن آفتاب می گیرد و رطوبت زیادی نداشته باشد تا 8 سال عمر می کند.

لوله فولادی گالوانیزه گرم

این نوع لوله به دلیل اینکه در دمای 420 درجه سانتیگراد آبکاری می شود دوام بیشتری دارد. به گالوانیزه سرد و گرم نیز معروف است. هنگامی که آبکاری گرم در این دمای بالای 420 درجه انجام می شود، مولکول های قلع با مولکول های آهن لوله فولادی یک عمل شیمیایی انجام می دهند و یک اتصال قوی و مقاوم ایجاد می کنند و لوله گالوانیزه گرم را از لوله سرد مقاوم تر می کنند.

لوله گلخانه ای گالوانیزه

یکی از مهمترین کاربردهای لوله های گالوانیزه در گلخانه ها می باشد، اسکلت گلخانه ها از لوله های فولادی می باشد و با توجه به رطوبت و محیط اسیدی این لوله فولادی باید دارای روکش قوی باشد بنابراین لوله های گالوانیزه بهترین انتخاب برای گلخانه می باشد. .

قیمت لوله گلخانه ای گالوانیزه همیشه مهمترین عامل برای کشاورزان و گلخانه سازان برای انتخاب این ماده بوده است، قیمت لوله گلخانه ای گالوانیزه به دو عامل مهم قیمت لوله فولادی و قیمت روی بستگی دارد.

کدام سایز لوله گالوانیزه گلخانه ای مفیدتر است؟

برخی از اندازه ها ممکن است در صنعت گلخانه مفیدتر باشند، که شامل ¾ اینچ، 1/2 اینچ و 1 اینچ است، آنها کاربردهای زیادی دارند زیرا معمولا وزن سبک تر و حمل و نقل و تغییر شکل آنها آسان تر است. از طرفی سرعت نصب را افزایش داده و زمان کمتری برای ساخت گلخانه نیاز دارد.

لوله گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه بستگی به مخازن کارخانه ها و تیراژ تولید آنها دارد، گاهی اوقات میزان ساخت افزایش می یابد و لوله های مقاوم در برابر زنگ زدگی برای استفاده در تاسیسات ساختمانی بیشتر مورد نیاز است. قیمت این لوله بر اساس تقاضا در بازار در نوسان است و افزایش و کاهش آن بر اساس همین عامل انجام می شود.

مهمترین عامل موثر بر قیمت این لوله، مواد اولیه مصرفی در ساخت و تولید آن است. قیمت لوله گالوانیزه سرد ارزانتر از گرم است. قیمت لوله گالوانیزه با توجه به مقاومت و ساختار آن متفاوت است و معمولا از این نوع لوله برای انتقال آب و انشعاب گاز در تاسیسات ساختمانی استفاده می شود.

لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک یکی از انواع لوله های پرکاربرد در صنایع مختلف است و به دلیل قیمت مناسب نسبت به لوله های با ضخامت بالاتر و همچنین تنوع ضخامت در ساخت انواع سازه های فلزی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. روش تولید لوله های گالوانیزه سبک به صورت تولید لوله های مبلمان از ورق و به صورت جوش مستقیم است که پس از تولید و تمیز کردن برای گالوانیزه به حمام روی مذاب منتقل می شود و پس از مدت زمان ماندگاری مشخص می شود. یک لوله گالوانیزه با مقدار پوشش حداقل 70 میکرون، آماده برای بسته بندی. و برای فروش است. لوله گالوانیزه سبک از سایزهای 10 تا 60 تولید می شود و از نظر قطر و ضخامت به لوله های اینچ، کاندویت و میلی متر تقسیم می شود.

بسته بندی لوله های گالوانیزه سبک بسته بندی شده و بر اساس وزن هر باندل به فروش می رسد. در ادامه به قیمت لوله گالوانیزه گلخانه اشاره خواهیم کرد.

 

قیمت لوله گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه بستگی به مخازن کارخانه ها و تیراژ تولید آنها دارد، گاهی اوقات میزان ساخت افزایش می یابد و لوله های مقاوم در برابر زنگ زدگی برای استفاده در تاسیسات ساختمانی بیشتر مورد نیاز است. قیمت این لوله بر اساس تقاضا در بازار در نوسان است و افزایش و کاهش آن بر اساس همین عامل انجام می شود.

مهمترین عامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه چیست؟

مهمترین عامل موثر بر قیمت این لوله، مواد اولیه مصرفی در ساخت و تولید آن است. قیمت لوله گالوانیزه سرد ارزانتر از گرم است. قیمت لوله گالوانیزه با توجه به مقاومت و ساختار آن متفاوت است و معمولا از این نوع لوله برای انتقال آب و انشعاب گاز در تاسیسات ساختمانی استفاده می شود. جهت اطلاع بیشتر با شماره 02149986000 تماس بگیرید

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 

📌 مطالب پیشنهادی :

4.7/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.