لوله فولادی برق M32

به منظور جلوگیرى از خوردگى لوله هاى آب، سطح داخلى وخارجى آن ها را گالوانیزه مى کنند عمل گالوانیزه لوله ها بصورت گرم انجام مى شود . روش متداول روش غوطه ورى سازى گرم (Hot Deep Galvanizing) مى باشد . دراین روش ابتدا لوله هاى تولیدى طبق استاندارد هاى مجاز به واحد آماده سازى منتقل مى شوند تا براى جذب بهتر پوشش فلز روى و گالوانیزه شدن آماده سازى شوند. در این مکان ابتدا لوله ها چربى گیرى و سپس زنگ زدایى شده و به محلول فلاکس آغشته می شود .

به لوله های فولادی که به منظور مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی در داخل چاه کوره رنگ قرار می گیرند گویند.

لوله های فولادی PGCO پس از تولید، جهت رنگ دهی به همراه شابلون های مخصوص به صورت عمودی به داخل کوره رنگ فرو می روند و پس از مدتی ماندگاری و تثبیت رنگ در داخل و خارج آن از کوره بیرون آمده و بعد از عملیات تمیز کاری و گرته گیری ،جهت آماده سازی به مراحل بعدی تولید انتقال می یابند .

لوله های برقی، لوله برق یا کاندوییت ؛ لوله ای است که به عنوان یک پوشش محافظ عایق که از درونش گذر داده شده‌اند در جهت جلوگیری از صدمه‌دیدن سیم یا عایق آن، و نیز محافظت عوامل خارجی برابر تماس ناخواسته با هادی استفاده می‌شود. استفاده از لوله‌های برق معمولاً درساختمان‌های تجاری و صنعتی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها، تأسیسات زیرزمینی استفاده می شود اما ممکن است در سیم‌کشی ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها به کار گرفته نشود.

در استانداردها تعداد و اندازه مجاز هادی‌هایی که می‌توان از درون یک لوله با اندازه استاندارد عبور داد مشخص شده‌اند.

انواع لوله کاندوییت

انواع مختلف کاندوییت برای اهداف مشخص طراحی و ساخته شده‌اند. همچنین جهت عبور تجهیزات  برق در محیط های صنعتی در انواع گالوانیزه گرم و سرد در شاخه های 3 و 6 متری تولید می گردد .این شرکت با ظرفیت تولید 1500 تن در سال با دستگاه های تمام پیشرفته خود از قبیل انواع دستگاه های برش و دنده زنی تمام اتوماتیک و با بسته بندی انحصاری آماده ارائه این محصول خود به بازار جهانی  می باشد

 

لوله های فولادی برق به جهت جلوگیری از آسیب دیدگی و کاورینگ خطوط انتقال (سیم و یا کابل) مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های فولادی برق در انواع ذیل می باشند که در این مطلب به بررسی لوله های فولادی گالوانیزه گرم یا گالوانیزه عمقی داغ می پرداریم:

 

لوله فولادی

به لوله های فولادی که به منظور مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی عملیات گالوانیزه گرم بر روی آنها صورت می گیرد ،گویند .

عملیات گالوانیزه گرم چیست ؟

لوله های فولادی برق PGCO  در شابلون های مخصوص قرار گرفته ،پیش گرم شده و  وارد وان مذاب روی می گردند و پس از مدتی ماندگاری و غوطه وری کامل از کوره بیرون آمده و عملیات های مخصوص گرته گیری و پلیسه گیری روی آن انجام می گیرد .

نکته مهم : بی شک لوله های فولادی برق PGCO   از باکیفیت ترین و بهترین لوله های این صنعت  به شمار می رود که با وجود 60 تا 70 میکرون پوشش گالوانیزه و ضخامت بالای  1.2 میلیمتر طی تحقیقات زیاد و عملیات های مخصوص به راحتی و بدون شکستگی خم می شود و تا  قسمت بسیار زیادی از ریزش روی در محل های خم جلوگیری کرده است همچنین  عمر مفید این لوله ها  30 تا 35 سال می باشد.

  • نحوه تولید لوله فولادی برق :

در این قسمت به نحوه تولید لوله های فولادی برق PGCO  می پردازیم :

در ابتدا تسمه های ورق که اغلب از فولاد مبارکه اصفهان می باشند در عرض های مخصوص خود بریده می شوند سپس در خطوط نورد قرار می گیرند که به علت روش جوش ERW حداقل پلیسه را (به علت عدم آسیب کابل ) در خط جوش خود دارد .

  1. پس از تولید؛ لوله های6 متری در داخل وان مذاب روی قرار گرفته وعملیات های مخصوص تمیزکاری و پلیسه برداری داخلی پس از آبکاری روی آن صورت گرفته و پس از تست های متعدد و تایید واحد نظارت به مرحله بعد انتقال می یابد
  2. لوله ها به متراژ های سفارشی (معمولا 3 متری) بریده می شوند و با دستگاه های تمام اتوماتیک آلمانی رزوه شده (بر اساس استاندارد DIN40430) و به مرحله بسته بندی تحویل داده می شوند.
  3. به علت اینکه پس از رزوه کردن گالوانیزه از بین می رود،در این مرحله مجددا توسط اسپری زینک محل رزوه، گالوانیزه شده و بوشن و درپوش روی آنها نصب  می شود و پس از تایید نظارت در مرحله نهایی ، برچسب کنترل کیفی روی لوله نصب می گردد و در متراژهای خاص خود طبق استاندارد بسته بندی می گردند.

 

5/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.