خرید لوله گالوانیزه

در صنعت آهن، پوششی از فلز روی بر روی فلزات آسیب پذیر در برابر خوردگی قرار می گیرد تا این فلز آنها را از خوردگی محافظت کند. این فرآیند توسط گالوانیزه انجام می شود. پوشش قرار داده شده در فرآیند گالوانیزه شامل لایه ای از فلز روی و ترکیبات آهن است. در لوله های فولادی برای محافظت در برابر خوردگی پوششی از فلز روی روی آنها قرار می گیرد که به آن لوله گالوانیزه می گویند. لوله های گالوانیزه را می توان بر اساس روش تولید به دو دسته سرد و گرم دسته بندی کرد اما بر اساس وزن لوله های گالوانیزه به سه دسته سبک، متوسط و سنگین تقسیم می شوند. در این مطلب به بررسی انواع لوله گالوانیزه پرداخته ایم پس اگر قصد خرید لوله گالوانیزه را دارید با ما همراه باشید.

لوله گالوانیزه

ویژگی های لوله گالوانیزه

فرکانس لوله گالوانیزه در صنعت بسیار زیاد است. ساختمان خانه ها معمولاً از لوله ساخته می شود. همچنین قیمت این محصول بسیار مناسب بوده و این لوله ها بسیار مقاوم و بادوام هستند. لوله های گالوانیزه به دلیل قابلیت بازیافت و استفاده مجدد بسیار محبوب هستند. به طور کلی قیمت لوله گالوانیزه به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به قیمت لوله خام، قیمت روی و هزینه های کارگاهی اشاره کرد.

انواع لوله های گالوانیزه

به طور کلی لوله های گالوانیزه انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

لوله گالوانیزه گرم

برای تولید لوله گالوانیزه، لوله آهنی را در حوضچه ای از فلز روی غوطه ور می کنند. پس از آن فلز روی مذاب با آهن واکنش داده و لایه ای از آلیاژ روی روی لوله آهن گالوانیزه ایجاد می شود. لوله گالوانیزه گرم دارای آبکاری یکنواخت بوده و لایه ضخیم تری از فلز روی در سطح لوله ایجاد می کند و با استفاده از این روش طول عمر لوله نیز افزایش می یابد.

لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد که به آن الکتروگالوانیزه نیز می گویند، فرآیندی متفاوت از گالوانیزه است. میزان گالوانیزه در این روش کمتر از روش گرم بوده و فقط شامل 10 تا 50 گرم در متر مربع می باشد. مقاومت و دوام لوله های تولید شده به روش گالوانیزه سرد بسیار کمتر است و معمولاً شرکت های کوچک با تجهیزات قدیمی از این فرآیند گالوانیزه استفاده می کنند. به طور کلی می توان گفت که لوله های گالوانیزه سرد سطح صاف تری نسبت به انواع گالوانیزه گرم دارند، این لوله ها زرد یا سبز هستند و در رنگ های دیگری مانند سفید مایل به آبی دیده می شوند. لایه گالوانیزه تشکیل شده بر روی لوله نازک است و این امر تاثیر زیادی در کیفیت این لوله ها دارد. لازم است بدانید که استفاده از این لوله ها در ساختمان های نوساز ممنوع است.

لوله آهنی گالوانیزه

لوله گالوانیزه درپاد

از لوله های آهنی برای تولید لوله های آهنی گالوانیزه استفاده می شود. این لوله های درزدار از ورق آهنی ساخته شده و پس از گالوانیزه شدن به رنگ خاکستری تیره در می آیند و به صورت لوله های 6 متری در بازار موجود می باشد.

معایب لوله های گالوانیزه

1. اگرچه پوشش روی (Zn) روی لوله های گالوانیزه می تواند از اکسید شدن لوله برای مدت معینی جلوگیری کند، اما به دلیل تماس دائمی این لوله ها با رطوبت، خوردگی آنها اجتناب ناپذیر است. از بین رفتن لایه روی اغلب از داخل لوله شروع می شود که باعث کاهش سرعت جریان سیال و افزایش افت فشار سیال می شود. این خوردگی پوشش لوله همچنین ممکن است منجر به نشت مایع شود.
2. خوردگی لوله های گالوانیزه ممکن است منجر به ورود مواد غیربهداشتی به خطوط آبرسانی شود. این در نهایت منجر به تغییر رنگ و آلودگی آب می شود.

 

کاربرد لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه کاربردهای زیادی دارند، اگر قصد خرید لوله گالوانیزه را دارید بهتر است با کاربردهای این لوله ها آشنا شوید.
1. انتقال گازهای مختلف
از لوله های گالوانیزه برای انتقال انواع گاز استفاده می شود. این نوع لوله گاز در اکثر منازل، کارگاه ها، شرکت ها، کارخانه ها و … به وفور یافت می شود و نقش مهمی در انتقال انرژی ایفا می کند. از دیگر انواع لوله های مورد استفاده برای انتقال گاز می توان به لوله مانیسمان اشاره کرد.
2. آبیاری گلخانه ها
گلخانه ها محیط های بسیار حساسی هستند و آبیاری محصولات نباید مشکلی ایجاد کند. به همین دلیل سیستم های آبیاری قطره ای با کمک لوله های گالوانیزه نصب می شوند. این فرآیند به رشد محصولات کشاورزی کمک می کند و ضایعات گلخانه ای را تا حد زیادی کاهش می دهد. کاربرد لوله گالوانیزه در گلخانه می تواند متنوع، جذاب و رو به رشد باشد.
3. سازه های فلزی
لوله های گالوانیزه سابقه طولانی در ساخت سازه های مختلف دارند. این لوله ها به دلیل استحکام و وزن بسیار محبوب هستند و صنایع مختلف جایگزین پروفیل های دیگری می شوند. لوله های گالوانیزه در برابر تغییرات جوی نیز پایداری بیشتری دارند و به همین دلیل برای سازه هایی که در فضای باز اجرا می شوند گزینه های مناسبی هستند.
4. آبیاری اراضی کشاورزی
کاربرد لوله گالوانیزه در صنعت کشاورزی توسعه یافته است. این لوله ها آب را به بوته ها، کانال ها و نهال ها می رساند. مقاوم در برابر حرکت ماشین های کشاورزی و جوندگان و حیواناتی که هر از گاهی از مزارع بازدید می کنند، نمی توانند به آنها آسیبی وارد کنند.
5. حفاظت از کابل ها و سیستم ها
لوله گالوانیزه به عنوان یک پوشش قوی برای محافظت از کابل ها و سیم های مهم استفاده می شود. این لوله ها از کابل ها در برابر خوردگی، تغییرات آب و هوایی، گرما، پوسیدگی و … محافظت می کنند و سیستم های امنیتی را افزایش می دهند.

خرید لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه قیمت های متفاوتی دارند. برای ساخت لوله های گالوانیزه از لوله های فولادی و آهنی استفاده می شود که می تواند قیمت لوله های گالوانیزه را تحت تاثیر قرار دهد. نوع فرآیند گالوانیزه برای گالوانیزه کردن لوله عامل مهم دیگری است که بر ساخت لوله تأثیر می گذارد. توجه داشته باشید که ضخامت لوله نیز در قیمت آن تاثیرگذار است، مثلا قیمت لوله گالوانیزه 8 اینچ با لوله هایی که ضخامت کمتری دارند متفاوت است. هنگام خرید لوله گالوانیزه باید دقت کرد که فروشنده های مطمئن را انتخاب کنید تا خریدی مطمئن و باکیفیت داشته باشید. برای اینکه هنگام خرید انواع لوله گالوانیزه دچار سردرگمی نشوید، در سایت Welder لیستی از بهترین تولیدکنندگان را آماده کرده ایم تا با بررسی آنها بهترین ها را انتخاب کنیم.

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.