لوله تست آب جزو یکی از محصولات تولید شده از فولاد ساده کربنی می باشد. لوله گالوانیزه آب با فرآیند شکل دهی سرد از ورق فولادی مناسب تولید می شود. پس از تایید درز جوش آن، لوله از طریق روش گالوانیزاسیون گرم پوشش دهی می گردد. از همین رو به آن لوله گالوانیزه آب گفته می شود. این محصول در ضخامتها و ابعاد استاندارد در کارخانه های مختلف در ایران تولید می شود.

از لوله گالوانیزه آب بهتر است بدانید:

از مهمترین کاربرد های لوله گالوانیزه آب، اجرای سیستم های آبرسانی در یک ساختمان، یک باغچه ی کوچک، یک پروژه ی پرورش گل وگیاه، یک گلخانه در ابعاد صنعتی و یا یک تاسیسات در کارخانجات می باشد. معمولا سایز لوله ی آب رسانی اصلی بالاتر است. منبع می تواند یک تانک یا مخزن ذخیره سازی آب باشد. در گذشته برای استفاده از مخزن ها به عنوان منبع تغذیه ، آنها را در ارتفاع نصب میکردند تا فشار لازم برای جریان آب از طریق اختلاف ارتفاع منبع و انشعاب های لوله کشی، تامین شود. با گذشت زمان پمپ های الکتریکی این مورد را به خوبی پوشش داده اند و همین مورد باعث می شود که منبع ذخیره را در هر ارتفاع دلخواهی نصب کرد. در هر حال می بایست برای انتقال آب از منبع تغذیه تا محل مصرف لوله به کار برد.

لوله گالوانیزه آب به این دلیل که که همیشه با آب و رطوبت، چه داخل لوله و چه در خارج از آن ارتباط دارد، در معرض زنگ زدگی می باشد. فلسفه گالوانیزه کردن این لوله ها افزایش مقاومت به خوردگی در اثر رطوبت لوله می باشد. با روش گالوانیزاسیون، عمر لوله ها بیشتر شده و نیاز به سرویس سیستم در دوره های زمانی طولانی امکان پذیر خواهد بود. دانستن این مطلب بسیار اهمیت دارد زیرا اگر به هر نحوی پوشش گالوانیزه لوله آسیب ببیند، دقیقا از همانجا خوردگی گالوانیکی آغاز و باعث تخریب لوله میگردد.