کاربرد لوله گالوانیزه سپنتا

کاربرد لوله گالوانیزه به روش تولید آن باز می گردد. در صورتی که لوله گالوانیزه به روش سرد تولید شده باشد در مصارف پزشکی بیشترین کاربرد را خواهد داشت. به دلیل آن که در روش تولید این نوع از لوله های گالوانیزه ضخامت روی نهایت به ۲۰ میکردن می رسد، بنابراین مقاومت چندانی در برابر خوردگی از خود به معرض نمایش نمی گذارد. به طور کلی می توان گفت کاربرد لوله گالوانیزه تولید شده به روش سرد، به محیط های داخلی محدود می شود.

در صورتی که لوله گالوانیزه به روش گرم تولید شده باشد، در دکل های مخابراتی، گارد ریل ها، لوله های آب با ضخامت بالا و تیرهای برق بیشترین کاربرد را خواهد داشت. از آنجایی که لوله های گالوانیزه ای تولید شده به این روش دارای ضخامت زیادی از فلز روی بر فولاد خود دارند، بیشتر برای محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت فلز روی ترکیب شده با فولاد لوله ها از ۱۰۰ تا ۱۲۰ میکرون خواهد بود.

لوله گالوانیزه سپنتا

sepanta galvanized pipe

لوله گالوانیزه سپنتا از کارخانجات معتبر در ایران در زمینه تولید انواع لوله گالوانیزه می باشد. این کارخانه با استفاده از توان تولید بالا ،  قادر به تولید انواع لوله های گالوانیزه مورد استفاده در صنایع مختلف را دارا می باشد. همچنین این شرکت محصولاتی مانند لوله گازی و لوله سیاه نیز تولید می نماید.  از سایزهای ½ الی 8 اینچ تولید می گردد.

لوله گالوانیزه سپنتا در انواع لوله های سبک نیمه سنگین و سنگین از لحاظ وزن و ضخامت تقسیم بندی می گردد.

بسته بندی لوله گالوانیزه سپنتا بصورت بندیل بوده و بر اساس وزن هر بندیل فروخته می شود.

لوله گالوانیزه سپنتا چه ویژگی هایی دارد؟

لوله گالوانیزه سپنتا به دو روش گرم و سرد تولید می شود. در روش گرم لوله فولادی وارد مذاب فلز روی که در دمای ۴۶۰ درجه سانتی گراد است، می شود. پس از خارج شدن این لوله از مذاب، فلز روی با اکسیژن و کربن موجود در ساختار لوله فولادی واکنش نشان داده و پیوندی مستحکم بین آن ها برقرار می شود.

در مقابل تولید لوله گالوانیزه سپنتا به روش سرد در دمای پایین تری انجام می شود. به این ترتیب میزان استحکام پیوند ایجاد شده ضعیف تر از پیوند ایجاد شده در تولید لوله گالوانیزه به روش گرم است‌‌. در روش سرد نمک روی در یک محلول اسیدی حل شده و از طریق پاشش بر روی لوله فولادی، آن را در برابر رطوبت و خوردگی محافظت می کند.

لوله گالوانیزه سپنتا

انواع لوله گالوانیزه سپنتا

  1. لوله گالوانیزه آب
  2. لوله گالوانیزه گلخانه ای
  3. لوله گالوانیزه برق
  4. پروفیل گالوانیزه

 

پیش از تولید لوله گالوانیزه چه مواردی باید رعایت شود؟

برای آنکه فلز روی به طور کامل سطح رویی لوله های فولادی را پوشش دهد، لازم است از قبل سطح لوله ها کاملا تمیز گردد. برای این منظور، لوله ها در یک محلول اسیدی مانند اسید سولفوریک قرار داده می شود.

در حین قرار دادن لوله های مورد نظر در محلول اسید سولفوریک و یا اسید کلریدریک، باید لوله ها به صورت نوسانی حرکت داده شوند تا هر گونه آلودگی و رسوب ناشی از زنگ زدگی بر روی سطح آن ها، پاک گردد. پس از پاک سازی سطح لوله فولادی مورد نظر، عملیات آبکاری گرم و یا سرد بر روی لوله آغاز می شود.

محصولات مرتبط : لوله گازی سپنتا

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.