تولید کننده لوله گالوانیزه

تولید لوله گالوانیزه ، امروزه به دلیل کاربرد فراوان این محصول در صنایع و ساختمان سازی، مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار گرفته است. این دسته از تجهیزات به دلیل دارا بودن روکشی از فلز روی در برابر رطوبت و سایش از خود مقاومت بسیار زیادی نشان می دهند.

به طور کلی این دسته از تجهیزات در تاسیسات برقی ساختمان ها و صنایع به منظور محافظت از سیم ها و کابل های موجود و نیز در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به منظور جابجایی سیالاتی از قبیل نفت و گاز، مورد استفاده قرار می گیرند. عمدتا به منظور تولید لوله گالوانیزه برق ورق های فولادی و یا آهنی به عنوان متریال اصلی و پایه لوله ها انتخاب می شود تا به این واسطه استحکام این لوله ها نیز افزایش پیدا کند.

روش های گالوانیزه کردن ورق ها و لوله

  • روش گالوانیزاسیون سرد

در این روش به منظور آبکاری لوله ها، محلولی با ماهیت اسیدی از فلز روی تهیه شده و بر سطح لوله پاشیده می شود. به طور کلی در این روش فلز روی تا عمق زیادی در سطح لوله فولادی نفوذ نمی کند اما بیشتر از سایر روش های مرسوم مانند رنگ کردن، مقاومت لوله را در برابر رطوبت افزایش می دهد‌.

  • روش گالوانیزاسیون گرم

از جمله پر طرفدارترین روش های تولید لوله گالوانیزه، روش گالوانیزه گرم است. در این روش لوله ها در حوضچه ای از فلز روی قرار می گیرند. عمدتا لوله هایی که از طریق روش گالوانیزاسیون گرم تولید می شوند، علاوه بر داشتن استحکام بالا، مقاومت بسیار خوبی را در برابر رطوبت از خود نشان می دهند. به طور کلی فلز روی در این روش در عمق مناسبی از سطح لوله نفوذ کرده و طول عمر این لوله های فولادی را تا ۳۰ سال افزایش می دهد.

 

به طور کلی روش های متداولی از قبیل روش فورج، ریخته گری و غیره برای تولید اتصالات لوله گالوانیزه به کار گرفته می شود. اما در این بین محبوب ترین روش برای تولید اتصالات لوله گالوانیزه، روش فورج است. در این روش لقمه گداخته شده بین دو نیم فک موجود قرار گرفته شده و به آن نیروی آرام و پیوسته وارد می شود. به این ترتیب لقمه مورد نظر به آرامی شکل داخلی قالب که همان اتصالات لوله مورد نظر است را به خود گرفته و فلز های اضافی از آن خارج می گردند.

 

پس از انکه اتصالات مورد نظر تولید شد، مانند روش آبکاری و تولید لوله گالوانیزه، فرآیند آبکاری اتصالات آغاز می شود‌. در این فرآیند اتصالات مورد نظر در حوضچه ای از فلز روی قرار گرفته و پوششی از فلز روی بر سطح آن قرار می گیرد. این روش گالوانیزاسیون سبب می شود که به طور پیوسته در سطح اتصالات پوششی از فلز روی قرار گیرد. به این ترتیب طول عمر این اتصالات به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید لوله گالوانیزه ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

02149986000

5/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.