لوله گالوانیزه چگونه تولید می شود؟

لوله گالوانیزه همانند سایر لوله ها برای انتقال سیالات گوناگون و در پروژه های خاص به کار می رود . این لوله در واقع همان لوله آهنی یا فولادی است که لایه ای از فلز روی و برخی ترکیبات آهن به عنوان محافظ دور آن قرار می گیرد . 

به این فرآیند در اصطلاح روی بری یا قلع بری می گویند که از آن برای افزایش مقاومت لوله در برابر شرایطی همچون خوردگی و زنگ زدگی در محیط های مرطوب و همچنین عبور سیالات با خاصیت اسیدی یا بازی استفاده می شود . 

می توان گفت دلیل کاربرد فراوان این لوله ها در صنایع گوناگون علاوه بر استحکام فوق العاده آنها ، قابلیت بازیافت و استفاده مجددشان است.

البته باید در نظر داشته باشید به دلیل استفاده از فولاد  نرم برای ساخت محصول ، مقاومت آنها به نسبت لوله های آهنی کمتر خواهد بود.

در ادامه به بررسی تفاوت لوله های گالوانیزه آهنی و فولادی ، کاربردهای هر کدام از آنها و همچنین تفاوت روش گالوانیزاسیون سرد و گرم می پردازیم . 

کاربرد لوله گالوانیزه

همانطور که گفتیم ویژگی ها و مزایای فوق العاده این محصول موجب استفاده فراوان آن در صنایع گوناگون به خصوص برای خطوط انتقال آب و گاز شده است . از جمله کاربرد های لوله گالوانیزه می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سیستم و لوله کشی های آبرسانی منازل مسکونی و گلخانه ها
  • صنعت ساختمان سازی و سازه های فلزی
  • تصفیه خانه ها و زمین های کشاورزی
  • دکل های مخابراتی

رعایت برخی نکات هنگام استفاده از لوله های گالوانیزه می تواند موجب افزایش طول عمر و بازدهی بیشتر این محصولات شود . به عنوان نمونه باید در نظر داشته باشید تمامی اسید ها و مواد شیمیایی که برای لوله های آهنی و چدنی مضر هستند باعث خوردگی سطح این لوله ها هم می شوند . 

همچنین برای اتصال آنها به هم باید حتما ز اتصالات و دنده پیچ های مخصوص استفاده کرد و آنها را به خوبی آب بندی نمود.

جهت خرید لوله گالوانیزه گرم و استعلام قیمت این محصول  با ما تماس بگیرید

قیمت لوله گالوانیزه

عوامل زیادی در قیمت نهایی این محصول موثر است که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد :

  • قیمت و نوع لوله خام اولیه : با توجه به اینکه قیمت فروش آهن و فولاد به صورت روزانه تغییر می کند و لوله های گالوانیزه هم یا از آهن هستنند یا از فولاد ؛ قیمت این محصول بر روی محصول تولید شده نهایی هم تاثیر می گذارد .
  • قیمت روی مورد استفاده برای آبکاری : مهم ترین ویژگی این لوله ها روی به کار رفته در آنهاست و بنابراین می توان گفت قیمت این فلز هم در محصول نهایی موثر خواهد بود .
  • در آخر هم می توان هزینه های کارگاهی را برای تولید این محصول در نظر گرفت . قیمت لوله گالوانیزه هم به صورت وزنی و هم به صورت شاخه ای مطرح می گردد .

 

5/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.