لوله گالوانیزه صنعتی

لوله گالوانیزه صنعتی از لوله های بدون درز محسوب می شود.
لوله گالوانیزه صنعتی مستقیماً از ورق گالوانیزه تولید می شود. تصویر شماره 1
درز لوله گالوانیزه صنعتی تست خاصی ندارد و از نظر بصری تایید شده است.
لوله گالوانیزه صنعتی قابلیت خمش، رزوه و اتصال، برش و جوشکاری را دارد.
لوله گالوانیزه صنعتی برای انتقال آب استفاده نمی شود.

لوله گالوانیزه صنعتی

لوله گالوانیزه که مقاومت مناسبی در برابر زنگ زدگی داشته در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها ابتدا با نبرد ورق سفید به صورت درزدار تولید شده و سپس درز آن ها جوش داده می شود. برای بالا بردن مقاومت لوله گالوانیزه در برابر زنگ زدگی با استفاده از فلز روی به صورت مذاب سطح داخلی و خارجی لوله ها را لعاب کاری می کنند. لوله گالوانیزه در طول ۶ متر تولیده شده و دو سر آن ها رزوه شده است.

قیمت لوله گالوانیزه به عوامل زیادی بستگی داشته که تقاضای بالای آن به علت مقاومت بالا در برابر فرسایش و کاربردهای فراوان آن بر روی قیمت تاثیر می گذارند. قیمت لوله گالوانیزه 1401

تاریخچه لوله های گالوانیزه صنعتی

در مورد تاریخچه لوله گالوانیزه صنعتی باید تاریخچه کلی لوله را در نظر گرفت. همانطور که در دایره المعارف لوله گالوانیزه آزمایش آب آمده است، فلسفه تولید لوله های دست ساز، انتقال آب بوده است. توضیحات بیشتر را در این دایره المعارف بخوانید. اما کاربرد بیشتر ساختمانی و کشاورزی این لوله را می توان به عنوان یک تفاوت قابل توجه برای لوله گالوانیزه صنعتی با سایر لوله ها در نظر گرفت.

در ابتدا، هر بخش استوانه ای فولادی ساخته شده از فولاد برای انتقال آب یا سایر سیالات استفاده می شد. اما با گذشت زمان و نیاز طراحان به پروفیل های با مقطع دایره ای، تولید این نوع مقطع با هدف استفاده در ساختمان سازی نیز در دستور کار قرار گرفت.

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 

یکی از دلایلی که می توان برای استفاده از پروفیل های لوله ای در کارهای ساختمانی در نظر گرفت، وجود تمامی اطلاعات فنی این لوله ها در جدول استال است.

جدول Stahl حاوی اطلاعات فنی در مورد کلیه محصولات فولادی مورد استفاده در ساخت و ساز و معماری است. اما موضوع لوله های گالوانیزه به دلیل روکش آن ها خاص شده است. استفاده از این محصول زمانی مطرح شد که نیاز به لوله آهنی بود و در عین حال رطوبت باعث خوردگی و تخریب زودهنگام آن می شد.

اگرچه راه های مختلفی برای جلوگیری از خوردگی فولاد وجود دارد، اما بهترین راه به دلیل استفاده از لوله های صنعتی گالوانیزه کردن آنها بود.

 

با تولید ورق گالوانیزه، ایده تولید لوله گالوانیزه صنعتی از ورق گالوانیزه به طور مستقیم شکل گرفت و از آن زمان این لوله جایگاه ویژه ای در محصولات فولادی ساختمانی دارد.

معرفی لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه به لوله‌ای گفته می‌شود که از فولاد معمولی و سبک ساخته شده و طی فرآیند گالوانیزه گرم در پوششی از روی فرو رفته است. در این فرآیند لوله فولادی تحت گالوانیزه گرم قرار می‌گیرد تا برای محافظت از لوله هنگام استفاده در محیط‌های گرم، مرطوب و خاکی آماده شود. پوشش روی باعث می‌شود فولاد معمولی از خوردگی و زنگ‌زدگی حفاظت شود. کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه اغلب به نصب نرده‌ها، قاب گلخانه و تأسیسات هوای فشرده برمی‌گردد. این لوله‌ها دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی، خواص ماشین‌کاری و شکل‌پذیری خوبی هستند.

لوله‌های گالوانیزه در طیف گسترده‌ای از قطر خارجی، سوراخ اسمی و ضخامت دیوار موجود در بازار موجود بوده و برای استفاده در اتصالات گیره‌ای، آسان ساختن سازه‌های قاب‌بندی‌شده و قفسه‌بندی استفاده می‌شوند. لوله‌های گالوانیزه تا طول 6 متر عرضه می‌شوند یا می‌توان آن‌ها را به‌صورت سفارشی برش داد تا ضایعات کاهش یابد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود.

 

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه گرم
لوله گالوانیزه سرد
لوله گالوانیزه گلخانه
لوله گالوانیزه تست
لوله برق PG
لوله برق کاندوئیت گالوانیزه

 

مشخصات فنی لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه بر اساس استانداردهای گالوانیزاسیون طبق DIN2444 و DIN EN 10240 و استاندارد ISIRI 3765 تولید می شوند. مشخصات شیمیایی پوشش گالوانیزه این لوله ها بر اساس استاندارد ASTM F1083 و ASTM A90 می باشد. فشار کاری لوله گالوانیزه سبک حدود 12 بار و لوله گالوانیزه سنگین حدود 16 بار می باشد.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.