لوله گالوانیزه چیست ؟

برای محافظت از خوردگی و آسیب پذیری فلزات توسط عمل گالوانیزاسیون، پوششی از فلز روی را بر روی این گونه فلزات آسیپ پذیر قرار می دهند این پوشش متشکل از لایه ی روی و ترکیباتی از آهن می باشد. این نوع فلزات کاربرد زیادی در صنعت دارد. (آهن و فولاد)

لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه در بازار بیشتر با نام لوله های آهنی سفید شناخته می شود و در نام گذاری فرقی بین این دو نوع لوله گذاشته نمی شود اما لوله های فولادی گالوانیزه نسبت به لوله های گالوانیزه آهن سبک تر هستند و بیشترین استفاده از آن ها برای تهویه انجام می شود.
جنس این لوله ها از فولاد نرم است و برای ساخت آن ورق فولاد را با  با فشار از داخل قالب عبور می دهند و بعد از آن درزهای موجود را به هم جوش می دهند تا فاصله و درز لوله ها از بین برود در گام بعدی برای جلوگیری از زنگ زندگی لوله ها در یک ظرف از گالوانیزه یا همان روی پوشش می دهند.

این نوع لوله ها نیز نسبت به اسید از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و هر نوع اسیدی که برای  چدن مضر باشد برای لوله های گالوانیزه فولادی نیز مضر خواهد بود. این لوله ها با آب مشکلی ندارند و  در مجاورت با آب که باشند باعث سخت تر شدن هر چه بیشتر آن ها خواهد شد.

  1. ضریب هیزم ویلیام این لوله بر حسب اینچ می باشد .
  2. طول لوله های گالوانیزه شش متر می باشد.
  3. اتصالات آن قفل ، کمربند و برشن است.
  4. این لوله ها به وسيله دنده پيچي به يكديگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندي مي شوند .

امتیازپست post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.